63. školsko/međugradsko natjecanje mladih tehničara održano je za učenike od 5. do 8. razreda, za H i P kategoriju, 2. i 3. veljače 2021. godine u Domu tehnike Valpovo.
Na natjecanju je sudjelovalo 25 učenika uz pridržavanje svih epidemioloških mjera: dezinfekcija ruku i prostora, distanca, zaštitne maske, mjerenje temperature, u većini kategorija sudjelovali učenici iz istog razreda, natjecanje održano u dva dana.
Natjecanje je započelo u 8 sati po sljedećem rasporedu:
pisana provjera znanja iz predmeta tehnička kultura za razred koji učenik pohađa (30 minuta) – 30 bodova
izrada tehničke tvorevine (60 minuta) – 50 bodova
predstavljanje tehničke tvorevine svakog natjecatelja (do 5 minuta) – 20 bodova.
Učenici su se natjecali u sljedećim kategorijama i postigli ove rezultate:
85 – Modelarstvo i maketarstvo – 5. razred (Biljana Pantoš)
Naziv djela: KOŠNICA
1. Tin Begović
2. Teo Krznarić
3. Anja Bajić
86 – Graditeljstvo – 6. razred (Biljana Pantoš)
Naziv djela: STUPOVI
1. Marin Šafranko
2. Ella Kraus
3. Laura Vanek
92 – Fotografija – 5. do 8. razreda (Goran Kupčerić, Dragan Francuz)
CTK Valpovo-Belišće
Naziv djela: TMURAN DAN
1. Sara Ađić
2. Ivana Matoković
3. Lucija Topalović
92 – Fotografija – 5. do 8. razzreda (Goran Kupčerić, Dragan Francuz)
Fotoklub Valpovo
Naziv djela: TMURAN DAN
1. Lucija Špoljarić
2. Leona Škrinjar
3. Vita Jergović
423 – Automatika – 5. do 8. razreda (Marijan Antolović, Tomislav Kudeljnjak)
Naziv djela: Model Morseovog primopredajnika
1. Matko Varžić
2. Fabijan Medved
3. Matej Grgec
424 – Modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina – 5. do 8. r (Biljana Pantoš)
OŠ Valpovo
Naziv djela: Dječja igračka ljuljačka
1. Nino Lendarić
2. Šimun Vidošić
3. Stipe Vučetić
424 – Modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina – 5. do 8. r (Biljana Pantoš, Davor Milošević, Bojan Fuderer)
CTK Valpovo-Belišće
Naziv djela: Dječja igračka ljuljačka
1. Fran Šimić
2. Lovro Špoljarić
3. Vlaho Ilić
Prvoplasirani očekuju poziv za županijski nivo natjecanja.
Hvala svima koji su sudjelovali u organizaciji natjecanja.
Tehničke aktivnosti znatno pridonose razvoju znanja, vještina, samostalnosti i odgovornosti učenika, a natjecanje mladih tehničara omogućuje afirmaciju darovitih i talentiranih učenika i time pridonosi njihovom ranom otkrivanju.
Sudjelujući u natjecanju mladih tehničara učenici već u osnovnoj školi stječu ozbiljna iskustva iz područja tehnike i tehnologije, što ih može motivirati za izbor budućega inženjerskog zvanja ili nastavak karijere u tehničkom području. Na taj se način učenici usmjeravaju u STEM području, što se ostvaruje rukovanjem različitim strojevima, alatima i priborom, izborom i obradom materijala, sastavljanjem i programiranjem sklopovlja, pri čemu natjecatelj izrađuje tehničku tvorevinu prema zadanoj dokumentaciji, koju potom predstavlja pred ocjenjivačkim povjerenstvom.
Natjecanje mladih tehničara organiziraju i provode Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Agencija za odgoj i obrazovanje, Hrvatska zajednica tehničke kulture, županijski i gradski uredi za prosvjetu, kulturu, informiranje, sport i tehničku kulturu, županijske i gradske zajednice tehničke kulture te udruge tehničke kulture. Natjecanje se provodi na temelju redovitog, izbornog i izvannastavnog programa tehničke kulture te programa dodatne nastave sadržane u Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu i programima posebnih tehničkih kompetencija (znanje, vještine, samostalnost i odgovornost) koje se stječu u izvannastavnom i izvanškolskom programu tehničke kulture.
Učenici se natječu u dvanaest područja tehničke kulture unutar dviju kategorija:
H-kategorija (natjecanje se provodi po Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu za tehničku kulturu u osnovnoj školi – HNOS) i
P-kategorija (natjecanje se provodi po programu za posebna područja tehničke kulture, a organizatori natjecanja i smotre na školskoj/klupskoj razini su povjerenstva u osnovnim školama i udrugama tehničke kulture).
Područja natjecanja u H-kategoriji su: maketarstvo i modelarstvo (V. razred), graditeljstvo (VI. razred), obrada materijala (VII. razred), strojarske konstrukcije (VII. razred), elektrotehnika (VIII. razred), elektronika (VIII. razred) i robotika (V. do VIII. razred).
U P-kategoriji učenici od V. do VIII. razreda pokazuju svoje kompetencije u sljedećim područjima: automatika, fotografija, modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina, radiokomunikacije i robotsko spašavanje žrtve.
Dragan Francuz, tajnik