Novosti|

Nastavljajući redati uspjeh za uspjehom, predsjednica belišćanske Udruge Zvono za djecu i mlade s poteškoćama u razvoju, Mira Anić, vratila se iz Londona, gdje je kao predstavnica Udruge sudjelovala u projektu Inkluzivni dizajn te se sa svojim socijalnopoduzetničkim brandom predstavila na izložbi pod nazivom Extraordinary Design Workshops.
Kako doznajemo, riječ je o izložbi koja je prvo u nizu događanja Welcome Croatia Festivala, kojim Velika Britanija pozdravlja ulazak Hrvatske u EU. Tamo je prikazala radove nastale tijekom radionica inkluzivnog dizajna održanih tijekom prošlih godinu dana u Hrvatskoj. Govoreći o ovom za Zvono, ali i cijeli hrvatski inkluzivni dizajn, vrlo značajnom predstavljanju, Mira Anić ističe da su izložba i koncept inkluzivnog dizajna djelo Julie Cassim s Helen Hamlyn centra za dizajn, Royal College of Art iz Londona, dok su radionice ostvarene uz pomoć Mirne Reinprecht iz Hrvatskog dizajnerskog društva i Sanje Bencetić sa Studija dizajna iz Zagreba. Uz njih, u istom projektu sudjelovali su i British Council Hrvatska, URIHO, UPI, Slap, NEOS i Udruga Zvono.
Ideja radionice bila je povezati dizajnere sa socijalnim poduzetnicima i zajedničkim radom iznjedriti tržišno atraktivne proizvode, čija bi prodaja bila temeljena na uporabnoj i estetskoj vrijednosti, a ne pukom humanitarnom činu. Udruga Zvono u ovaj je projekt ušla u partnerstvu s osječkom udrugom Slap i jako smo zadovoljni onim što smo postigli. Inače, projekt je počeo još prije godinu dana, a sudjelovanje na izložbi u Londonu na neki je način priznanje dobrog rada naše udruge – kaže Mira Anić.

Dodaje da je cilj projekta povezati socijalne zadruge koje zapošljavaju marginalizirane skupine građana, kao što su osobe s invaliditetom, bivši ovisnici, žene iznad pedesete godine starosti, odnosno sve druge teško zapošljive osobe sa stručnjacima kako bi im oni svojim savjetima pomogli.
Drugim riječima, kako bi povećali konkurentnost na tržištu rada, mladi dizajneri, koji su kod nas bili prošlog proljeća, osmislili su dizajn proizvoda s kojima možemo izići na tržište. No prije toga, provjereni su naši kapaciteti, odnosno provjerilo se ono što radimo i što možemo napraviti. Pri slaganju koncepcije uvidjelo se da smo zbog tkanja i ostalog najbolji u tekstilnoj proizvodnji i da bi nam na tržištu najbolje prošli proizvodi od tekstila. Tako je nastala kolekcija pod nazivom IJUJU! – koja je dobila naziv po slavonskom svatovskom uskliku. Riječ je, prije svega, o proizvodima za kućanstvo i djecu, pa tako imamo lutku tješiteljicu, pregače, jastuke, prostirke za igranje za djecu, platnene police za kuhinjske začine. Ukupno je desetak proizvoda koji su predstavljeni i na izložbi u Londonu, a uz nas predstavljeni su i keramički proizvodi zaštitne radionice URIHO Zagreb te proizvodi Zadruge NEOS iz Osijeka – kazala je Mira Anić.
L.Aničić

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Close Search Window
Skip to content