U lipnju 2019. godine Tijelovska procesija održana je van župnog dvorišta, a vjernici su s Presvetim u pokaznici prvi put prošli ulicama grada. Čak i prošle godine, kada smo bili u počecima pandemije koronavirusa, nije se odustalo od javnog očitovanja vjere u trajnu prisutnost Krista pod prilikama posvećenog kruha. Ove je godine, u četvrtak, 3. lipnja, Tijelovska procesija, krenula nakon jutarnje mise i obuhvatila je tri postaje – kod zgrade Gradske uprave, u Parku hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata te u župnom dvorištu. Četvrta postaja, koja je inače bila na središnjem belišćanskom Trgu Ante Starčevića, ove je godine izostavljena zbog radova koji se ondje odvijaju, no i to je bilo, kako je rekao župnik fra Branko Janjić u skladu s liturgijom.
-Isus prolazi našom svakodnevicom, našim ulicama bile one čiste ili prljave kao i našim životom. On nije samo u četiri zida crkve, rekao je župnik, podsjećajući i da je Isus svoje prvo čudo učinio na svadbi u Kani, dakle u javnosti.
Ispred Tijelovske procesije po tradiciji hodaju djevojčice koje put posipaju ružinim laticama, prije nego onuda prođe svećenik, noseći Presveti Oltarski Sakrament. I ove su godine baldahin (nebo) nad Presvetim nosili belišćanski vatrogasci, a za njima su pjevajući i moleći išle sve generacije vjernika. Treba reći i da je svaku od tri sjenice uredila po jedna grupa vjernika iz Belišća, Bistrinaca i Kitišanaca.
Podsjetimo, od 2001. godine Tijelovo je u Hrvatskoj državni blagdan i neradni dan. Slavi se deveti četvrtak nakon Uskrsa, odnosno četvrtak nakon Presvetoga Trojstva. Na Tijelovo ili Brašančevo liturgijski se časti otajstvo Presvetoga Oltarskoga Sakramenta. Krist je svoje Tijelo i svoju Krv, pod prilikama Kruha i Vina, ostavio vjernima na Posljednjoj večeri, ali s obzirom da na Veliki četvrtak započinje Muka Kristova i u tom smislu obuhvaća i neka druga otajstva koja se uprisutnjuju u istom slavlju, Crkva je s vremenom odredila da se tom Otajstvu posveti poseban blagdan. Razvoj ove svetkovine kreće od 8. stoljeća, službenu potvrdu dobiva u 13. stoljeću, a na cijelo zapadno kršćanstvo svetkovanje se proširuje u 14. stoljeću. Tijelovska procesija, započinje nakon mise, tako što svećenik, u bijelom plaštu, najprije stavi Sakrament u pokaznicu, okadi ga zaogrnut velumom (posebnim ukrašenim platnom), uzme monstrancu (pokaznicu, odnosno liturgijski predmet u koji se stavlja i svečano štuje hostija) te krene prema narodu pod baldahin. Procesija zatim pjevajući euharistijske ili druge pjesme ide prema svakoj od postaja, kod kojih slijedi prigodna Služba riječi.
Tekst: Monika Đogaš, Gradski radio Belišće
Foto: Župa sv. Josipa Radnika Belišće