Novosti|

Od četvrtka, 31. 8. do nedjelje, 3. 9. 2017. g. belišćanski su planinari planinarili na Učku i proveli ugodne trenutke odmora u Istri.

Grupa od 18 planinara ( 13 belišćanskih i 5 iz HPD-a „Sunovrat“ iz Đurđenovca) u ranim jutarnjim satima u četvrtak uputila se u pravcu Istre, kako je i godišnjim planom bilo predviđeno. Putovanje se odvijalo u ugodnom raspoloženju. Prvo dulji odmor na putu bilo je stajanje na cesti iznad Lokvarskog jezera.  S lijepog vidikovca i odmorišta uživali smo u pogledu na jezero, grad Delnice i Lokve. Nakon kraćeg odmora nastavljamo put u pravcu Učke. Kombijima stižemo do planinarskog doma Poklon, gdje se osvježavamo kavom i pripremamo za uspon. Jedan dio ekipe ostaje, a većina kreće na vrh Vojak (najviši vrh Učke 1401 m). Vrijeme sunčano uz blagi vjetar savršeno za uživanje u ovom prelijepom kraju. Prije ulaska u lijepu bukovu šumu uživamo u pogledu na more i otoke. Uz stazu nailazimo na lijepe cvjetove ciklama. Staza nije previše zahtjevna, pa je uspon bio pravi užitak. Na samom vrhu zadivljujući pogled na sve strane: Istra, Riječki zaljev, sjeverni Jadran i otoci, Gorski kotar, Velebit i Ćićarija. Slijedi neizostavno fotografiranje i stavljanje pečata u planinarski dnevnik. Zadovoljni pridružujemo se kod doma ostalima i nastavljamo put u pravcu Pule. U prigradskom naselju Pule Štinjanu na lijepoj plaži i kupanju u toplom moru, provodimo vrijeme do predvečerja.

Nakon toga dolazimo u objekt za odmor našeg planinarskog vodiča Zorana u blizini Pule. Slijedi smještaj, večera, a onda druženje uz pjesmu i svirku na harmonici za što se pobrinuo planinar Drago  iz Đurđenovca.

Ujutro tamni oblaci mijenjaju naše planove. Loše vrijeme nije spriječilo našeg masteršefa Vladu da skuha vrhunski čobanac. Nakon uživanja u jelu i piću i sunce se pojavilo, pa odlazimo do obližnje Pješčane Uvale koja pripada Medulinskoj rivijeri. Na lijepoj plaži i u toplom moru uživamo do večernjih sati. Nakon toga odlazimo u grad Pulu, posjećujemo povijesne znamenitosti i zadržavamo se u gradu do večernjih sati. Večer provodimo u druženju, pjesmi i glazbi. Glasnoćom nismo uznemirili susjede, već smo i njima podigli raspoloženje, pa su nas čak pozvali u goste.

I treće jutro stiže s crnim oblacima i tragovima noćne kiše. Kako ovdje kratko traju ovakve situacije ne odustajemo od planova. Neko vrijeme odlazimo u trgovački centar u kupnju namirnica, zatim nakon ručka krećemo kako je i planirano prema krajnjem jugu istarskog poluotoka na Rt Kamenjak. To je i najsunčaniji dio Istre s kristalno čistim morem i zaštićeni je park prirode. Tu raste oko 600 vrsta raznog bilja među kojim i puno ljekovitog čiji miris smo već i putem osjetili. Ovo je prelijepo mjesto s pogledom na otvoreno more, bijele stijene različitih oblika, duboki kanjoni, grmlje i raslinje djeluje kao netaknuti dio prirode. Uz samu obalu među divljim grmovima nalazi se usklađen s prirodom pod vedrim nebom Safari bar-zanimljivo i atraktivno mjesto. Nakon razgledavanja odlazimo na jednu od najljepših plaža tog dijela u uvali Debeljak. Bez obzira na sve hladniji vjetar troje najhrabrijih odlučuje se na kupanje. Bez obzira na vrijeme ovo je vrijedilo vidjeti i svi smo bili zadovoljni. Večernja grmljavina i kiša nas je otjerala s terase, ali i u zatvorenom prostoru u istom raspoloženju nastavljeno je druženje.

Četvrto jutro opet oblačno pa spremamo stvari i spremamo se za povratak. Zaustavljamo se u Gorskom kotaru u mjestu Fužine (poznato po dočeku Nove godine u podne).  Posjećujemo najstarije akomulacijsko jezero Bajer u nekadašnjoj dolini rijeke Ličanke. Duboko je od 2 do 7 m. Uživamo u ugodnoj šetnji oko jezera čiji je okoliš živopisan. Nismo uspjeli posjetiti spilju Vrelo, pa smo u obližnjem restoranu kušali specijalitet štrudlu s šumskim voćem. Nastavljamo put i u blizini mjesta Lokve posjećujemo Park-šumu Golubinjak. Ovdje smo zatečeni ljepotom zdravih i visokih stabala crnogorične šume, zelene livade, gromadne vapnenačke stijene iznad i poneke manje u samoj šumi. Nailazimo i na neke vrste gljiva. U ovoj oazi ljepote nalaze se i objekti za odmor. Nailazimo i na kraljicu šume ogromnu jelu staru 226 godine, visoku 42 m, s opsegom stabla 4,43 m. Ovim prelijepim prizorima iz prirode završavamo naš izlet. U ugodnom raspoloženju stižemo kućama u 21,30 sati.