Novosti|

Izvještaj članova HPD-a “Belišće” sa izleta na Velebitu

U utorak u ranim jutarnjim satima četrnaest planinara krenulo je na put prema Velebitu. Naši vozači su nas uspješno dovezli do željenog cilja i polazne točke za odlazak na vrh Jadićev plan – KT HPO -1416m. Jadićev plan je brdo obraslo šumom u vršnom dijelu Senjskog bila, vrh je kamenit i nema vidika. Slijedi nam obuvanje gojzerica te uzimamo stvari za hodanje i krećemo prateći označenu stazu. Put nas vodi kroz šumu i blagi uspon te izlazimo na manju livadu pa opet uspon kroz šumu i izlazimo na travnati hrbat na kojem nalazimo borovnice. Beremo te male bobice i uživamo u njihovu okusu. Nakon uživanja u borovnicama nastavljamo naš put i ponovno smo u šumi i strmiji uspon do vrha. Jedanaest nas uspješno dolazi do vrha te slijedi slikanje i pečatiranje planinarskih dnevnika. Povratak istim putem do naših vozila i odlazimo u Krasno u Svetište Majke Božje od Krasna. Svetište je iz 18.stoljeća, izgrađeno na temeljima srednjovjekovne crkvice. Obilazimo svetište i zahvaljujemo Majci Božjoj na lijepo provedenom danu te da nam i naredni dani budu ugodni i lijepi. Nastavljamo naš put prema Zavižanu. Stižemo na ulaz u Nacionalni park Sjeverni Velebit, plaćamo ulaznicu i nastavljamo put do planinarskog doma Zavižan. Terasa doma puna je planinara koji uživaju u pogledu pijući kavu. Javljamo se domaru koji nas odvodi do naših soba. Ostavljamo stvari i mi nakratko odlazimo da uživamo na terasi. Vjetar puše, mrači se no zato je u planinarskom domu ugodno i toplo. Nakon večere slijedi dogovor za sutrašnje hodanje te druženje uz priču i kartanje.

U srijedu nakon kave i doručka krećemo na Mali Rajinac KT HPO 1699m.  Mali Rajinac je najviši vrh sjevernog Velebita, a deseti po veličini u Hrvatskoj. Zahvaljujući njegovoj visini jedan je od najpreglednijih vrhova na Velebitu. Vršni dio ima oblik malog kamenitog grebena sa nekoliko rastrganih stijena. Dvoje planinara ostaju i uživaju u obilasku poučnih staza na Zavižanu. Od planinarskog doma spuštamo se do kapelice sv. Ante, pomolimo se, slikamo i idemo dalje. Put nastavljamo zavižanskom cestom i nakon dvadesetak minuta stižemo do znaka za Mali Rajinac. Skrećemo desno u šumu i izlazimo na visoravan Jezera te stižemo do raskrižja putova desno vodi na Pivčevac, a ravno na Mali Raijnac. Tu nas napuštaju jedan naš planinar i vozač drugog kombija. Put nastavljamo kroz šumu hodajući dolje, gore i stižemo do male čistine i raskrižja putova. Na toj čistini ostaje dvoje planinara, a mi ostali nastavljamo put. Put nas vodi kroz šumu i uspon je sve strmiji. Ispred nas se zabijeli kamen prošaran niskim raslinjem, a to je vrh na kojeg uskoro stižemo. Stigavši na vrh, slikamo, pečatiramo planinarske dnevnika te slijedi pauza za odmor i okrepu. Natrag se vraćamo istim putem i stižemo do naših koji su se odmarali čekajući nas. Stigli smo u planinarski dom, nakon čega slijedi presvlačenje, odmor i druženje.

U četvrtak ujutro u šest sati krećemo iz planinarskog doma prema Krasnom u zaselak Šporčići odakle se kreće na Korenski vrh KT HPO 1101m. Korenski vrh je najviša točka na šumovitom grebenu iznad Kutereva i zanimljiv je što omogućava da se vidi kontinentalna strana Velebita koja se spušta prema Lici. Stižemo do polazne točke na Korenski vrh. Osmero ih ostaju u selu i malo se druže s domaćinima gdje smo parkirali vozila. Nakon toga odlaze u Kuterevo i obilaze utočište medvjeda te posjećuju  OPG „Butina“, a nas sedmero odlazimo na vrh. Put ide kroz bukovu šumu srtmo uzbrdo. Put je mokar posut lišćem, kamenom i otpalim granjem  ( vododerina ). Vršni dio je stjenovit i treba penjati četveronoške. Na vrhu se slikamo, pečatiramo planinarske dnevnike i kratka pauza za odmor. Istim putem vraćamo se natrag uz veliki oprez zbog proklizavanja. Svi smo se sretno spustili, presvukli, kratko odmorili i krenuli prema Slavoniji. U ranim večernjim satima stižemo doma da bi na vrijeme vratili gradski kombi.

Zahvaljujemo se Zajednici športskih udruga grada Belišća na ustupljenom kombi vozilu za obilazak Velebita.