Novosti|

 

U organizaciji Zajednice tehničke kulture Valpovo-Belišće, Aero kluba Osijek i Hrvatskog zrakoplovnog saveza, u Nastavno-sportskoj dvorani OŠ Ivana Kukuljevića održat će se međunarodno natjecanje aviomodelara i ujedno finale kupa Hrvatske. Aviomodelari će se natjecati u dužini leta modela aviona modela F1N i F1N-150 na 10. Belišće Indoor Open 2018. u subotu 24. studenoga 2018.

Deseto je ovo natjecanje Finala kupa Hrvatske koje organiziramo, a peto međunarodno natjecanje koje se boduje po važećem pravilniku FAI-a i MK HZS za F1N i F1N-150.

Svečano otvorenje predviđeno je za 9,00 sati, a natjecanje traje od 9,30 do 17 sati. Očekuje se desetak ekipa i preko 80 natjecatelja u obje kategorije. Na natjecanju će svoje modele aviona iskušati i polaznici CTK Valpovo-Belišće koje za ovo natjecanje pripremaju Zvonimir Hajnc i Bojan Fuderer. Ovo natjecanje je kruna rada učenika iz OŠ Valpova, Belišća, Ladimirevaca i Veliškovaca u radionici aviomodelarstva.

U sklopu manifestacije bit će natjecanje s avionima od papira. Mogu sudjelovati sva djeca i mladi koji donesu ili naprave u dvorani avion od papira. Izgled, veličina i vrsta papira je slobodna. Najduža tri leta bit će nagrađena medaljama.

Ulaz je slobodan.

 

F1 klasa zrakoplovnih modela odnosi se na slobodan let (‘free-flight’), što znači da modeli jedrilica nisu upravljani za vrijeme leta i nisu ni u kakvom kontaktu s pilotom. Unutar F1 klase razlikujemo više tipova modela koji se označavaju slovima od A do J (trenutno) čime se dobivaju nazivi kategorija (F1A, F1B,…).

Kad se govori o tipovima razlike se odnose na površinu, težinu ili pogon modela te način lansiranja (startanja). Bez obzira na sve te razlike, jedno je zajedničko za F1 klasu: nakon postizanja željene visine, pilot više nema mogućnost upravljanja modelom.

Ono što je važno spomenuti jest da su za svaku kategoriju unutar F1 klase definirana određena ograničenja i pravila vezana uz karakteristike i način startanja modela kako bi se svim natjecateljima omogućili isti uvjeti i norme. Za sve kategorije unutar F1 klase karakteristično je upravo to da se radi o jedrilicama koje nakon postizanja visine na način koji predviđa pojedina kategorija, prelaze u slobodan let bez ikakvog daljnjeg utjecaja pilota.

Stoga piloti natjecatelji puno pažnje i truda ulažu u gradnju svojih modela. Model mora imati dobre letne karakteristike i nakon podizanja zadržati se u fazi jedrenja određeno vrijeme predviđeno pravilima.

 

Tekst: Dragan Francuz

Comments are closed.

Close Search Window
Skip to content